Ce-o sa faca Romania cu refugiatii sirieni? O sa-i taxeze, aia o sa faca!

"Romanii care nu au nici un fel de venituri vor plati 67 de lei lunar contributia la asigurarile de sanatate. Daca nu platesc, risca amenzi de .."

Eram la laptop, Esca turuia la tv, in spatele meu. M-am intors, sa vad daca pe ecran e vreo burtiera gen "timesnewroman.ro a mai facut o gluma buna". Nu era.

Ati retinut, da? "Fara nici un fel de venituri"

Cum sa iei, frate, bani, cuiva care n-are? Ce dement din Ministerul de Finante sau al Sanatatii a scris articolul ala de lege? Cine a fost atat de cinic incat sa se gandeasca la ideea "daca cineva sta in picioare in fata mea inseamna ca e viu, daca e viu inseamna ca a mancat azi, daca a mancat azi a avut bani de mancare, daca are bani de mancare poate sa si plateasca la stat ceva, chiar daca nu are nici o sursa de venit".

Asta e nazism in stare pura.

Vin sirienii aia, papagalilor. Toti sunt fara surse de venit. De-aia ii primim, ca sa-i taxam?

Muzeul Ceasului se intoarce

Am avut privilegiul de a fi primul fotograf care intra in Muzeul Ceasului, dupa restaurare. Toate fotografiile facute sunt AICI. Enjoy it!

Despre prostii care-mi citesc blogul

Am scris acum un an un text despre o experienta personala cu o spalatorie din Ploiesti. Un loc foarte misto, detinut de o prietena. Imediat ce l-am postat pe Facebook, o tipa m-a curentat: "vezi ca-i faci publicitate". M-am uitat la profilul femeii: era din Tecuci. Unfriend.

M-a mai atentionat unul, pe pagina, ca am scris "prea laudativ despre emisunea lui Dragos Patraru". Ban this user.

  • Ce daca scriu de bine de o emisiune? Care e problema ta, daca-mi place si o urmaresc? 
  • Cum lenjeria ma-tii te poate deranja pe tine, o persoana cu domiciliul si hainele murdare in Tecuci, ca eu laud o spalatorie din Ploiesti? 

In opinia mea, cei doi sunt printre cei mai mari prosti intalniti anul asta. Sunt acei prosti care au invatat la scoala de prosti ca toaaaate articolele pozitive de pe net sunt publicitare si ca toaaaate mint intentionat, pe bani grei, pentru ca acele produse/servicii/branduri sunt foarte proaste si altfel nu ar plati nimeni pentru ele.

Pe de alta parte, aceeasi oameni n-au nici o problema daca scriu aici ca Vodafone a fost cel mai prost operator de telefonie cu care am lucrat vreodata. Ca urasc bancile. Ca UPC are politici penibile de conectare/deconectare. Prostii mei nu-si vor da seama niciodata ca atunci cand scrii rau de X, ii faci un bine lui Y, concurentul lui X. De fapt, pe acest principiu functioneaza presa de dezvaluiri politice: dai intr-un om pana il cobori in sondaje. Iar prostii pun botul, indiferent daca e adevarat sau nu. "Daca e de rau, trebuie sa fie adevarat, ca altfel ar fi publicitate", rumega vitele umane.

Ce mi se pare genial este ca oamenii riposteaza, ca niste clienti pacaliti, la ce au citit pe o platforma la care au acces gratuit. Nimeni nu plateste vreun leu pentru a citi ce apare pe bogdanstoica.ro. Probabil din cauza asta, unii au senzatia ca blogul e al lor, asa cum cred ca este al lor si spatiul dedicat comentariilor de pe Facebook. Nu e, nene! Am platit domeniul, site-ul, acum platesc gazduirea pe web. E al meu, scriu ce vreau eu pe el si singurul lucru pe care poti sa-l faci e sa nu mai citesti niciodata nimic de pe acest site. Periodic apar oameni care imi scriu: "esti un mare bou ca m-ai blocat ... libertatea de opinie ...  am dreptul sa spun ce parere am...". Ai dreptul, boule, dar nu pe pagina mea. O fi facebook un loc public ca o piata, dar cand vezi un tip pe o banca nu i te asezi in poala, motivand ca banca e pe domeniul public si e dreptul tuturor sa stea pe ea. 

Esti acasa, cu sotia. Eu vin in vizita. La cina, cand iti lauzi roze-ul, iti atrag atentia ca ii faci publicitate. Iar dupa ce beau doua pahare, tin sa-ti spun si ca i-as trage-o lu' nevasta-ta si altfel decat pe la spate daca si-ar pune ochelarii. Ia spune ce-am facut: mi-am exercitat libertarea de opinie sau am fost si prost, si mitocan?

Comenteaza.

Fotografia lui Aylan - Teoria Conspiratiei

Nici unul dintre noi nu stie ce contine, exact, memoria lui. Ne amintim frecvent anumite lucruri, emotii, sentimente, in urma aparitiei unui stimul despre care nu puteam anticipa ce efecte are. Gusti dintr-o gutuie si-ti aduci aminte de bunici, nu de gutuile mancate cand erai mic, la tara. Freci intre palme o frunza de menta si-ti aduci aminte de o betie fabuloasa, din Grecia. Sau vezi un zambet, in autobuz, si-ti aduci aminte de o colega de la gradinita.

Pe principiul asta functioneaza multe dintre mesajele publice. Mai ales cele publicitare, menite sa faca loc, in mintea noastra, unei anumite perceptii despre un anumit lucru/produs/serviciu. Iar in politica internationala, sa apelezi deliberat la asemenea tehnici de manipulare este o practica veche. 

  • Va mai aduceti aminte de fotografiile celor 40 de cadavre mutilate, de la Timisoara? Cadavrele au ramas neidentificate si in ziua de azi.
  • De fotografiile teroristilor din 89, aparute prin presa vremurilor? Ati vazut, dupa aia, vreun terorist prins?
  • De imaginile femeilor gravide albaneze din Kosovo, despre care ni s-a spus ca au fost spintecate de sarbi ca sa omoare pruncii din pantece? In mod curios, pe acele femei nu le-a recunoscut si nu le-a plans nici o ruda.
  • De imaginile difuzate in loop cu depozite din Irak marcate cu simbolul "Biohazard"? Stiti ca nici pana azi n-au gasit acele arme chimice, nu?
  • Aduceti-va aminte si ca in timpul Revolutiei din 89, CNN difuza imagini din Romania trecand sub tacere masacrul pe care-l faceau trupele SUA in America de Sud. Acolo au murit mai multi oameni decat in Romania, dar nimeni n-a suflat o vorba.

Acum incercati sa priviti din perspectiva asta fotografia cu Aylan, copilul inecat in Mediterana. Nici macar eu n-am facut-o, cand am scris "nici daca seta cineva scena asa, pentru un shooting profesionist, nu iesea o fotografie atat de dramatica". Insa amicul Mirel Curea crede ca scena chiar a fost aranjata. Crede ca cineva a asezat deliberat asa cadavrul acelui copil, mort in valurile Mediteranei, si a setat scena astfel incat sa arate cat mai dramatic in fotografiile care ulterior au zguduit lumea. 

Pe ce se bazeaza Mirel? Pe faptul ca asa ceva s-a mai intamplat. Este foarte posibil ca cine a facut fotografia sa fi mizat exact pe faptul ca ne va face astfel sa retraim un moment de maxima mila si compasiune. Si a luat ca model grafic o scena pe care am vazut-o toti, indiferent de tara, nationalitate, varsta, cultura. E imaginea unui simbol de-a dreptul planetar, indragit la maxim pe toate meridianele. "E Pinocchio, mă", mi-a spus amicul meu. "N-am mai vazut Pinocchio de 40 de ani, dar de cand am vazut fotografia cu Aylan, am simtit nevoia sa-l revad".

Cum nu-l suspectez pe Mirel ca e nebun sau prost, e de ceva mai multa vreme decat mine in presa si cum n-a scris niciodata despre gaini cu pui vii, l-am luat in serios. Si azi am vizionat de la un cap la altul filmul de animatie care mi-a marcat copilaria. Si sa vezi chestie: spre finalul filmului, Pinocchio si tatal lui sunt pe mare, incercand sa ajunga la mal. O balena le sfarama barca iar cei doi ajung aproape de mal. Dupa atacul final al balenei, tatal il vede pe fiul sau zăcand cu faţa in jos, la apă mică, cu mainile pe langa corp şi cu palmele în sus.

pino1

Aylan a fost fotografiat exact la fel: cu faţa in jos, la apă mică, cu mainile pe langa corp şi cu palmele în sus. Iar tatal lui l-a vazut asa.

Repet: nu merge nimeni cu teoria conspiratiei pana acolo incat sa spuna ca baietelul a fost ucis pentru aceasta fotografie, sau cu acordul tatalului lui. Nu suntem psihopati. Dar ca unul care a vazut ceva manipulari la viata lui, nu exclud teoria conspiratiei in acest caz. Nu e prima oara cand o imagine schimba lumea. Fotografia lui Aylan a socat lumea la fel cum au socat-o, la timpul lor, fotografiile cu tanara afghana cu ochi albastri, sau cea cu copilul de trei ani terorizat de razboi si care crede ca va fi impuscat cu o camera foto. Iar politicienii isi justifica, prin empatii colective de tipul asta, cele mai nenorocite demersuri.

"Pustiuleţu', Dumnezeu sa-l tina langa el, a fost asezat. Nu pui in opera un scenariu de invadare a Europei, fara o poza-simbol. Este obligatorie!", mi-a mai spus Mirel Curea. Teoretic, are dreptate. N-ar fi prima oara cand cineva cu scopuri mizerabile da tonul unei emotii colective folosind o tragedie.

De ce a fost folosit Pinocchio ca simbol? Nu intamplator. Toti suntem Pinocchio. Toti am mintit si mintim, minciuna face parte din viata noastra indiferent de cultura, etnie, arela geografic. Pinocchio este, daca vreti, singurul personaj negativ simpatic al copilariei noastre. Pacat ca n-avem sanse sa stim sigur daca am fost manipulati emotional de politistul asta care, fara un motiv anume, a mutat cadavrul copilului dintre stanci fix in zona in care a devenit celebru....

 

Pareri?

tehnologia e neputincioasa. fotografia ramane Dumnezeu in mass-media

Ma uit la fotografia aia cu Aylan, de vreo trei zile, si inca mi se rupe sufletul. Nici daca seta cineva scena asa, pentru un shooting profesionist, nu iesea atat de dramatica. Ma doare pur si simplu fotografia asta, pentru ca razbeste pana la cea mai mare frica pe care o poate simti un om: frica de moartea propriilor copii.

Si ma rascoleste si mai tare pentru ca mi-e frica de momentul in care voi fi pus in situatia de a fotografia o asemenea scena. Am facut destule fotografii triste, care ma dau peste cap si acum. Si stiu - dupa 20 de ani in massmedia - cata forta poate avea o fotografie de presa bine facuta.

In Mediterana au murit, de cand a inceput migratia, zeci de mii de oameni. Nimeni nu stie exact cati, dar vorbim de un numar egal cu populatia unui oras ca Urlati, Focsani sau Campina. Am trecut toti, cu destul dezinteres si calm, peste aceste cifre. De cand a aparut aceasta fotografie, ne-am trezit toti. In fotografia aceasta, Aylan pare sa ascunda, sub trupul lui firav, un munte de cadavre. 

Pare singur, dar nu e. Nici n-a murit singur. Alaturi de el s-au inecat si fratele lui de 5 ani, si mama lui, si alti copii aflati in aceeasi barca. Ce bine ca n-avem fotografii cu toti, nu? Pentru ca n-am fi suportat mai mult decat o poveste de tipul asta:

  • Un copil de 3-4 ani zace cu faţa in jos pe malul marii, pe o plaja din Turcia, langa statiunea Bodrum. Are un tricou rosu si pantaloni scurti, cum poarta orice copil. E o fotografie familiara oricui parinte. Daca n-ar fi cu fata pe jumatate in apa, ai crede ca a adormit spontan, exact cum ne adorm piticii cand vin de la joaca, rupti de oboseala... 

Imaginea lui Aylan, mort, pe plaja, este inca o dovada ca fotografia traverseaza cu capul sus epoca asta, in care zona de video evolueaza atat de spectaculos incat cu greu mai faci diferenta intre realitate si virtual. Cu tot avantul luat, inca nu poti printa un video pe o pancarta si sa marsaluiesti cu el sa ca indrepti o nedreptate. Inca nu poti sa-ti faci un tricou cu un video ca sa-ti manifesti sustinerea pentru o caza. Inca nu poti sa-i arati, rapid, cuiva, cum a fost in momentul ala, ca sa-l determini sa faca ceva. Din perspectiva asta, un material video este doar util. Pentru ca are nevoie de mai mult de o secunda ca sa te schimbe, nu ai cum sa ai o revelatie, nu te poti schimba cand vizionezi material filmat. Din perspectiva asta, fotografia e de-a dreptul magica, prin prezenta ei si dincolo de un ecran LCD.

Aceasta capacitate incredibila pe care o are fotografia de a ingheta timpul si de a impresiona prin asta ne va marca in continuare, indiferent cat de mult va evolua tehnologia in domeniul video. De-asta, ma bucur foarte tare ca fac fotografie, si ca, uneori, cate o fotografie de-a mea a schimbat lumea in bine, un pic. Iar fotografia cu Aylan o sa schimbe lumea cu mult mai mult decat ne putem imaginam acum. 

Atac jenant al Daily Mail la adresa Romaniei. Pana unde merge manipularea!!!

Citind analiza lui Comanescu despre Dragos Patraru, mi s-a facut dor sa ma joc si eu de-a treaba asta. Si-am gasit un subiect perfect: mamading.

Vuieste presa din UK ca o tanara a facut blowjob la 24 de barbati, in doua minute, în schimbul unui cocktail numit holiday. Tipa, cu cetatenie britanica, este scuzata de Daily Mail, care scrie că tânăra a făcut acest maraton fara sa stie in ce consta premiul. O fi crezut ca primeste o vacanta? 

Deja vad trei probleme in abordarea jurnalistica a Daily Mail:

1. Conform Daily Mail, tipa este doar un consumator pacalit! Altfel se punea problema dacă premiul era o vacanta, nu? Adica, a fost ok sa o suga tuturor, dar sa merite, frate! Nu ne batem joc de biata competitoare, care, cel mai probabil, se pregateste de ani de zile, a cheltuit bani pe sparring-partners, pe cantonamente... Deci sa vina OPC si sa dea cu organizatorul de pamant. Asa ceva nu se mai poate!

2. Pe de alta parte, vreau sa atrag atentia asupra calitatii precare a concursului. Ca amator de blowjob, stiu si eu ca nu poti juca 24 de partide in doua minute. La o medie de cinci secunde / participant, cel mai probabil e ca tanara s-a asezat pe un taburet d-ala mic, de pescuit, iar tipii au trecut pe rand pe langa ea si si-au inmuiat jucaria in gura ei cum dai cu ardeiul prin solnita, la o ciorba buna. Pai ala nu e blowjob, frate! E degustare. E sampling. E un beta.

3. In al treilea rand, performanta sportivei britanice e jalnica. Concursuri autentice de blowjob au loc de 25 de ani in Romania. Aici sunt zeci de mii de oameni care au fost muiti de politicieni ani in sir, nu asa, cateva secunde. Ia intrebati un medic, sau un profesor, care sunt recordurile lor personale. Plus ca avem blowjob la televizor in fiecare seara...

Rog, asadar, Daily Mail sa revina asupra informatiilor difuzate. Ca nu suntem asa de prosti, da? N-am ajuns de ocara Europei! Sa se scrie urgent ca noi suntem cei mai buni la blowjob, ca altfel ne suparam!

Daca esti fata, ajungi in vreun bar din Spania, bei vreo trei shot-uri si esti invitata sa participi la un concurs de "mamading", abtine-te. Joaca mamading doar in Romania, asa cum au facut-o si parintii si bunicii tai. Si povesteste-mi despre cel mai lung blowjob pe care l-ai facut cuiva! Sa ne laudam singuri, daca altii ne ignora realizarile!

reguli de bune maniere cand vrei sa te sune oamenii

Omul si-a schimbat telefonul. Asa am intrat pe net, am gasit un numar de fix  de la firma si am sunat. Si sa vezi chestie: ma trezesc cu odiosul: "Pentru departamentul A apasati 1, pentru departamentul B apasati 2, pentru departamentul C apasati 3".

Pana mea, eu voiam sa vorbesc cu directorul! Asa ca am intrat iar pe net, am gasit alt numar. Am sunat. Era fax-ul. WTF?!

Si se intampla tot mai des. Tehnologia asta nenorocita, in loc sa ne uneasca, ne impiedica sa discutam. Am halit ca pelicanii toate tâmpeniile noi, le-am bagat in priza si acum ne miram ca se duce business-ul de rapa. De fapt, refuzam sa ne adaptam comportamentul noilor norme de comunicatii.

  • Nu mai pot cu centralele telefonice ieftine, cu setari automate, predefinite, instalate de-amboulea. Poate eram un tip care voia sa cumpere ceva, urgent, de 100 de milioane de euro, si voiam sa discut cu boss-ul cel mare. Ce sa apas ca sa vorbesc la departamentul VaAsteptamCuCovorulRosuSiCuCeaMaiMistoSecretara?
  • Nu mai pot cu oamenii care nu anunta schimbarea de numar de mobil. Te face pe tine 200 de sms-uri, coane, o data la 5 ani?
  • Nu mai pot cu site-urile doldora de informatii de contact gresite. Ce dracu' mai faceti cu faxurile, n-am mai trimis un fax de 500 de ani....
  • Nu mai pot cu vocile alea cavernoase ale robotilor telefonici. Vocea auzită de mine azi părea ca apartine unei tipe care dimineata a fost concediata si la pranz batuta.

Fuck robots, da? Ca nu suntem in Transformers...

publicitate

Abonează-te la acest feed RSS
© 2023 Bogdan Stoica