Am avut azi o discutie interesanta cu Patraru, despre diferentele dintre audientele Antena 3 si RTV. Si, in seara asta, am facut testul, chiar pe mine: "Daca as fi cretin sa ma uit la televiziunile de stiri, la ce m-aş uita? Uite, acum, luni, la ora 22.15, la ce sa ma uit? Si dupa ce criterii sa interpretez ce vad? Calitatea productiei? A invitatilor? Subiectul?"
Imagine:
Ton:
Subiect:
Concluzie
Dintre cele trei televiziuni, Antena 3 are cel mai popular subiect. Faptul ca acesta este si cel mai inutil, pentru un roman sarac (din target, adica), nu conteaza. Emisiunea nu te face sa dai mai incet, cum se intampla pe RTV, si nu te face sa te sinucizi de plictiseala, ca Realitatea TV. Evident, nu recomand nimanui sa se uite pe Antena 3. Cea mai buna televiziune de stiri din Romania, oricare ar fi fost ea, trebuia ca azi sa dea foc contractului de publicitate cu Kaufland si s-o tina 8 ore cu subiectul micilor contaminati cu salmonella, ce urmau sa ajunga in 27 de orase mari din tara. Iar in pauze, ar fi trebuit ca toti politicienii romani sa fie sunati si bagati in direct cu raspunsul la intrebarea: pro sau contra legiferarii relatiilor dintre homosexuali?
Sigur, asta ar insemna sa se faca jurnalism la tv, ceea ce este o utopie...
Sfat
In aceste conditii, uitati-va la ceva util. Eu, de exemplu, am invatat de pe History cum se face untul de arahide, si, daca-mi iau un utilaj de 875.000 de dolari, voi putea sa-mi fac singur acasa!
P.S - Habar n-am de alea zece motive. Pe de alta parte, uite ce titlu misto mi-a iesit, ai deschis repede, curios...
M-am uitat si eu, la stiri, la mitingul homosexualilor. O balarie, cu 150 de insi, timorati si deghizati. Mult mai interesanta a fost prezenta sustinatorilor acestei cauze, in studiourile televiziunilor de stiri. Nimic despre fu*&tul in cur. Nimic despre mu*a intre barbati. Spre dezamagirea mea, a fost tot nimic si la capitolul doua lesbiene supersexy care se ling si se filmeaza.
Am avut, in schimb, o pozitie constanta, in trei studiouri tv, despre parteneriatul civil, o gaselnita de marketing politic, care vizeaza atat homosexualii, cat si heterosexualii care nu vor sa se casatoreasca. Daca asa ceva se reglementeaza, membrul oricarei cuplu din Romania, necasatorit legal, va putea sa beneficieze de asistenta medicala pe asigurarea partenerului, sau sa-i mosteneasca averea. Cei doi vor putea sa-si declare un domiciliu legal, sau sa adopte copii.
Mi se pare genial. Eu, de exemplu, nu pot sa-mi fac o operatie de micsorare de penis pe asigurarea lui Victor Ponta. Nu pot sa fac asa ceva decat pe asigurarea mea. Daca eu si Ponta eram gay si ne declaram o pereche, mergea! Nu pot nici sa adopt un copil, cu una, cu doua. Am deja unul, si, din experienta unor prieteni, stiu ca n-as trece ancheta sociala. Dar daca eu si un nene eram gay si formam o pereche, mergea!
Daca as fi rau, as spune ca astia care sustin homosexualii vor, de fapt, sa creeze o minoritate discriminata pozitiv. Lucrurile nu sunt, insa, chiar asa. Ce incearca ei se numeste, in termeni profesionali, o mangleală, care functioneaza dupa principiul: Cerem si in numele nostru si in al vostru, pentru ca doar noi suntem mici, putini, si nu ne baga nimeni in seama, singurei.
Marfa!
Astept, cu interes, ca si violatorii sa propuna o initiativa legislativa prin care sexul cu fete de sub 14 ani sa fie permis, daca este consfiintit printr-un contract civil. Exista destui notari care autentifica semnaturile unor batrani ramoliti complet ca sa li se ia casele, asa ca nu m-as mira sa se gaseasca si altii care vor autentifica pe un contract de parteneriat civil, semnatura unei fete de 12 ani, batuta si arsa cu tigara, care plange in portbagajul masinii in care a adus-o logodnicul ei burtos si plin de lanturi de aur. Nu e nimic suspect! Cei doi sunt in drum spre un sexy-bar din Serbia, unde doar ea va face luna de miere, cu 200 de barbati.
Asa cum se vede din imagine, taxi-ul cu nr. PH15MTX nu vrea sa lase un cetatean sa iasa, cu masina, de pe strada, pana nu intra el. Se intampla pe strada Sinaii, din Ploiesti. Si se intampla zilnic.
Fiicei mele ii plac pisicile. Mie imi place sa fac fotografii. Amandoi credem ca patru pisici sunt suficiente, asa ca prima serie de pui produsa in crescatoria M este destinata adoptiei. Si pentru a face adoptia mai atractiva, am decis sa le facem, celor trei pisoi, si un book. Sa nu arate a pisici amarate, care n-au dupa ce bea lapte. Nu, frate... Astea sunt pisici-fotomodel!
Daca vrei unul dintre pisoi, da-mi un mesaj pe fb. Profilul tau va fi studiat de M, care va decide daca esti un om suficient de bun pentru a creste unul dintre pisoii ei. Si-l vei primi cand vor termina cu alaptatul, nu acum.
Poze, mai jos.
Carrefour Market este singura retea de minimarket-uri care a avut succes in Romania. Mai mari decat orice magazine de cartier, dar mai mici decat Profi, cu marfa mai putina decat in Carrefour Hipermarket, dar aleasa cu grija, magazinele CM au succes. Cel putin, asta, de langa mine, are. Mereu stau la coada la casa, cand cumpar paine, apa, bere...
Din pacate, pe fondul crizei, la Carrefour Market se iau si decizii de cacat. Sau din cauza unui manager de cacat, habar n-am, ca nu lucrez la ei.
Decizia de cacat - pungile.
Pungile n-au fost niciodata punctul forte al Carrefour. Au fost, însă, tot timpul, suficient de ieftine incat sa iei destule, mai ales ca ai la ce sa le folosesti, dupa ce ajungi acasa: incap perfect intr-un recipient de gunoi menajer, in locul sacului negru obisnuit. Poti sa-ti impachetezi in ele incaltamintea de iarna. Poti sa le duci la tara, acolo unde nimic nu se arunca, niciodata. Mai sunt si reciclabile!
De data asta, cei de la Carrefour Market au mers prea departe cu reducerea de costuri. Azi, mi s-a rupt o punga Carrefour in care erau sase cutii de bere, adica trei kilograme. Asta in conditiile in care un bax de cutii de bere poate fi carat si pe o coala A4, tinuta de colturi. Cat de subtire si de proasta e punga aia, daca nu mai tine un pachet cu greutate egal distribuita, fara muchii sau colturi taioase, destul de ușor?
Ruptul pungilor de la Carrefour Market a devenit parte a peisajului cotidian, pentru trecatorii de pe Republicii: "Uite restaurantul Caraiman, in ce hal a ajuns. Uite taximetristii, cum stau ca muistii, blocand doua sensuri de mers. Uite o doamna dobitoacă, cum aduna rosii, paini si cutii de conserve de pe jos, pentru că s-a încrezut in pungile Carrefour..."
Cat pana mea costau pungile alea solide, de la inaugurare? Si de ce pu*a mea le mai subtiati, daca tot le platim din ce în ce mai scump? Ce cretin din organizația voastră a văzut în asta o măsură de eficientizare a activitatii sau de maximizare a profitului?
Vineri, la concertul Phoenix, in coltul de sud-est al stadionului Ilie Oana era un cort al unei fundatii, cu multe obiectute facute manual. Stiti procedura - alegi un obiect si donezi o suma de bani. De acolo am scrumiera.
Ca noi toti, mereu iau diverse chestii de la fundatii. De cele mai multe ori, de rusine, pentru ca obiectele alea sunt fie urate, fie inutile. O floare de lotus rosie facuta din hartie impletita, lipita pe un fundal maro din carton, la care au muncit doua zile, patru copii cu probleme, ramane doar un obiect urat si inutil. Il iei, si nu stii cum sa-l dai, sau il arunci la prima curatenie. Asta pentru ca nu esti tot timpul in starea aia speciala, in care crezi ca poti sa ajuti.
Asa ca mi se pare foaaaarte ok ca fundatiile care vor sa stranga bani pentru nevoile lor, sa ne manipuleze in voie. Sa ne bage pe gat, in loc de martisoare, lantisoare, bratari, tablouri, felicitari, carti postale, si alte tampenii care nu mai fac parte din viata noastra, chestii utile, legate de obiceiurile noastre de consum, de modul in care ne petrecem timpul liber, de obiectele pe care le folosim cel mai mult intr-o zi. Asa, nu vom mai avea nici o scuza sa nu ajutam.
Scrumiera asta este geniala pentru ca:
Ce mi se pare genial la Lucian Mândruță este că reuşeşte să pară prost, deşi nu este. E un băiat deştept, cu multe resurse, recompensat, periodic, cu câte un job mişto. Le-a făcut pe toate: a condus ziare, a prezentat ştiri, a făcut evenimente. Unii spun ca nu a reusit sa convinga, nicaieri, dar eu nu cred asa ceva. LM a plecat incununat de succese evidente, de fiecare data, de la post. Este, practic, cel mai bun, capabil, inteligent, şi, mai nou, creativ om din câţi cunosc.
Un defect are, insă, acest om aproape perfect. Unul singur. E superficial.
Mandruta duce in fiecare zi câte un război, în care nu crede, şi-l duce prost, informându-se prin văgăunile internetului. Sau, după modelul hipsteresc, de pe Facebook, locul în care una din două postări este o inepţie.
Azi, Mândruţă a scris că Primăria Ploieşti dă două milioane de euro la FC Petrolul, pentru că a luat Cupa României. Lui Lucica i se pare mult. El, băiat sensibil, nu suportă să se dea bani la fotbal, cât timp există mii de ploieşteni cu probleme sociale, drumuri neasfaltate, bătrâni bolnavi etc. La cum îl ştiu de capabil, imaginea unui director de creaţie care plânge de mila unei babe din cartierul Malu Rosu, în pauza de masă, pe sandwich-ul lui bio, mi se pare foarte credibilă.
Ce nu stie Mandruta:
- Ca banii se dau in baza unui contract de performanta, facut intr-un moment in care soarta echipei era incerta. Dracu a crezut, in iarna, ca Petrolul ia Cupa Romaniei!
- Ca in afara de acesti bani, echipa nu ia, ci da la Primaria Ploiesti. 11.000 de euro pe meci, ca sa foloseasca stadionul.
- Ca inainte de contractul asta, era altul, in baza caruia echipa lua 4 milioane de euro pe an, fara obiective, fara nimic. Sigur, ala era un primar de dreapta, chestie care lui Mandruta ii place foarte mult.
- Ca aceeasi grupare care lua 4 milioane de euro pe an in numele echipei, a facut si un stadion care la licitatie trebuia sa coste 11 milioane de euro, cu 18 milioane de euro. Si pe care echipa asta care acum plateste - l-a folosit gratis. Mai erau de babardit spatiile comerciale, cand s-a schimbat primarul.
Din pacate pentru martorii lui Mandruta, in perioada 2009-2012, cand Primaria Ploiesti a aruncat pe geam vreo 25 de milioane de euro in numele acestei echipe de fotbal, Lucian era ocupat cu altceva. Vazuse pe Facebook o poza cu o foca omorata cu pietre, probabil, si era fooooarte indurerat pentru ea.
Imi place când găsesc oligofreni, din MK si PR, care nu știu, încă, ce este Facebook. Omul s-a ocupat de publicitate, a făcut sinopsisuri la spoturi video, a aprobat scenarii de spot pe radio, s-a dat cu părerea și pe un print, plus că are cont pe Instagram. E capabil la maxim!
Facebok nu e calupul de publicitate de la tv, in care poți să spui orice. Nu merge cu vrăjeala de tip "cel mai bun șampon din România", mare, pe ecran, mizând pe faptul că nimeni nu citește, intr-o secundă, mențiunea care apare mic, jos: "Studiu facut in 2002, pe 18 persoane blonde din Calarasi".
Facebook e o alternativa la viata reala, pentru unii. Asa ca, daca vrei sa promovezi ceva, ai face bine sa spui exact ce spui in viata reala, cand vrei sa convingi. Vrei sa mearga o tipa cu tine acasa? Daca-i spui ca stai la vila cu piscina, si o duci la bloc, semidecomandat, o sa te satisfaci singur, dupa ce pleaca.
Unde vreau sa ajung? Uite unde:
Daca ai cu 500 de fani mai putin decat concurenta, și te lauzi ca esti pe primul loc, minți. Si, cand minti in promovarea pe retelele sociale, în loc să facă dragoste compania promovata cu portofelele clienților, te trezeşti facand bad sex cu brandul pe care-l lauzi ca boul*.
Unde pui ca ma indoiesc, sincer, ca aia mari de la Cord Blood Center, care au bagat niste milioane bune de euro in businessul asta, au aprobat minciuna privind numarul de like-uri. Intr-o afacere cu vietile oamenilor, nu-ti foloseste la nimic ceva ce poate fi pus la indoiala.
Comentezi? Fa-o aici: www.facebook.com/bogdanstoica.ro
Cine are copii, locuieste in Ploiesti, si n-a lucrat in seara asta, s-ar fi simtit foarte bine la concertul Phoenix. Parerea mea.
GALERII FOTO
Trupa Grigore Lese - Galerie Foto
Trupa Phenomenon - GALERIE FOTO
Trupa Phoenix - GALERIE FOTO 1
Trupa Phoenix - Galerie Foto Nicu Covaci