Alo, patronachii din centrul Ploiestiului: ati pregatit bugetele de publicitate?

S-a deschis mall-ul. 55.000 de metri patrati de tentatii, din care, dupa modelul local al ratarii startului, nu sunt gata decat doua treimi. Am ajuns, joi, de doua ori in zona, la cateva ore bune distanta. Aceeasi aglomeratie: mii de oameni, poate zeci de mii, au venit sa vada ce le va distruge bugetele personale de acum inainte. Asta, insa, e o alta discutie.

Acum ma gandeam la efectele asupra mediului local de afaceri. Centrele comerciale de langa Casa Alba si de langa Hotel Central (stiu, le ziceam mall-uri pana azi, cel mic si cel mare, dar e timpul sa revenim la normal), vor deveni, in curand, la fel de populare ca Muzeul de Biologie Umana. Mai direct: nu cred ca in decembrie, vreun patron de magazin din centrul Ploiestiului va avea incasari cat sa plateasca chiria. Si atunci, isi va pune intrebarea: stau sau plec? Daca plec, unde dracu' ma duc, ca mall-ul e inchiriat tot? Iar daca stau, cum fac sa mai vand si eu ceva?

 Raspunsul e in promovare. Ani la rand, cei cu magazine in centrul Ploiestiului au avut politici de marketing penibile, beneficiind, in schimb, de avantajul proximitatii: erau in locul in care se aduna high-life-ul asta pricajit pe care-l avem, in Ploiesti. Acum, sunt in locatia aia penibila, in care nu se mai duce nimeni. Clientii de pana acum, nefidelizati in nici un fel, se transforma intr-o "piata rece", care trebuie incalzita. Totul se va facem, practic, de la zero.

 Ploiestiul are cateva zeci de statii radio, tv, publicatii pe print si publicatii online, unele chiar pe o nisa comerciala, plus niste bloguri chiar ok (le gasiti pe toate pe www.presa.ph). Adaugati si circa 100.000 de conturi de Facebook, apartinand unor ploiesteni. Avem, deci, si receptori, si platforme de comunicare. Daca baietii astia aloca si bugetele, e perfect. 

 Iar daca nu o fac, e simplu: afacerile lor din centrul Ploiestiului vor muri. Spatiile vor fi libere, din nou, si, daca avem ghinion, vor fi umplute cu banci si farmacii. 

Asa cevaaaaa

Doamne, ce-mi place de Cozmin Gușă! Auzi: "Noi suntem singurul post tv care n-are contracte de publicitate cu statul sau cu firme care lucreaza cu statul".

Băi, vă dați seama? Era bataie in ziua aia la usa lui Cozmin Gușă! S-au dus la el toti, cu contractele de publicitate de zeci de milioane de euro in maini, de la Vinci la Marmosim, de la UMB Spedition la Strabag, de la Romprest la Rosal si de la Siveco la Asesoft. Toti voiau macar o bucatica din audienta URIASA inregistrata de acest post (sai'jda mii de oameni pe minut in august, locul 12 in topul televiziunilor).

Iar Cozmin Gusa a iesit din birou, imbracat doar cu un steag tricolor si le-a aruncat zece lei, strigand ca Maia Morgerstern in spotul ala cu Rosia Montana: "Poftiti, domnilor! Toti banii mei! Numai lasati-ma in pace..."

Asa cevaaaa....

Orange nu mai asigura telefoanele. Asiguratorul operatorului s-a saturat de Romania.

De luna asta, serviciul OrangeCare nu mai include asigurarea de telefon. Asta pentru ca firma britanica din spatele acestui serviciu s-a lasat pagubasa, cand a vazut cum fac romanii. Mai exact: nu cer banii pe asigurare cand telefonul se defecteaza sau se sparge, ci sparg si distrug telefonul cand au nevoie de bani sau vor sa cumpere alt model. 

 

Sa adaugam, deci, inca un nume, pe lista firmelor de buna credinta care au constatat ca Romania e mereu surprizatoare: London General Insurance Company Limited, Integra House, Vicarage Road Egham, Surrey TW20 9JZ, Harrow, Marea Britanie. 

Abonează-te la acest feed RSS
© 2023 Bogdan Stoica