Click a vandut 137.000 de exemplare pe zi in ultimile trei luni ale anului trecut. In 2011, vanzarile din aceeasi perioada erau de 154.000 pe zi, iar in 2010 - de 200.000. Libertatea trece prin acelasi fenomen: 90.000 de ziare pe zi, fata de 96.000 in 2012 si 126.000 in 2010.
Nu stiu daca ati mai cumparat aceste ziare, recent. Eu am facut-o si vad ceva schimbari. Dincolo de pozele cu dive goale, inca in numar mare, continutul s-a schimbat. Libertatea are tot mai multe texte de "social", de "DIY", si de opinie a cetatenilor simpli asupra politicii. Click a reinventat interviul (sigur ca intervieveaza doar vedete de showbiz), dar remarc, dupa ani de zile, intrebari profesionale, nu doar despre cum isi mentin tonifiate, cantaretele, fundul si sanii.
Nu avem de-a face, cu o revolutie in redactiile tabloidelor. E vorba doar de faptul ca amatorul de pornache s-a mutat cu "consumul" exclusiv pe internet. Tinerii, o tinta importanta pentru tabloide, nu cumpara ziare si nu citesc. Ei consuma doar materialele foto si video din online. Asa ca, vrand-nevrand, tabloidele au inceput sa se intoarca spre publicul mai in varsta. Adica, de peste 25 de ani.
E bine. Inca doi ani si o sa vedem investigatii, din nou, in presa scrisa. Asta pentru ca, un tabloid are resurse imense cu care ar putea face jurnalism de calitate. Romania Libera, de exemplu, nu are opt echipe de paparazzi, cu care sa urmareasca un politician. Nu are un nucleu dur de 5.000 de cititori dornici sa completeze, prin comentarii, un articol. Libertatea, Click si Cancan au toate astea.
Bild este cel mai important tabloid din Germania. In ultimii 10 ani, cele mai importante investigatii, cu cele mai dramatice efecte pe scena politica, au plecat din paginile acestui ziar. Altfel, si ele, doldora de țâțe....
Comenteaza aici: www.facebook.com/bogdanstoica.ro
Mai multe poze AICI.
Din partea mea, bucureștenii își pot alege primari de sectoare numai membri ai formației Savoy. Nu-s bucureștean, iar perspectiva mea asupra alegerilor de sector e pur teoretică. Dar nu mă pot abține. De exemplu, eu nu cred că aveți nevoie de primari de sectoare. Toată această structură administrativă cu șapte primari, unul mare și șase mici, în același oraș, e doar o sinecură care gerează mii de joburi pentru diverși pulifrici de partid. Dacă administrația Bucureștiului ar fi descentralizată, informatizată și externalizată corect, un bucureștean n-ar avea nevoie să meargă la primărie pentru o semnătură decât foarte rar.
Pe de altă parte, nu poți opri brusc această mașinărie cu șapte roți. Pasul logic al acestor vremuri ar fi alegerea unor băieți cât mai bine pregătiți și cât mai puțin pătați, pentru ca evoluția spre mai puțin și mai eficient să aibă loc lin, fără șocuri. Anul ăsta, din păcate, Bucureștiul încă mai are nevoie de primari de sectoare. Dar nu orice fel de primari.
Și aici ajung în zona cea mai urât mirositoare a acestor alegeri. Alegerile din sectorul 4, unde nici nu mai contează că noua lege electorală interzice petrecerile cu bere și grătare cu mici. În sectorul 4 miroase persistent a friptură de om. Sursa? Răzvan Sava, candidatul PNL la Primăria Sectorului 4, și al său geamăn de campanie, Piedone.
De fapt, băiatul ăsta, Sava, are doar acte de PNL. Nici nu e liberal, nici nu e susținut de PNL. Spun asta pentru că PNL a introdus, în primăvara asta, niște criterii de integritate pentru candidați și o droaie de oameni cu capital politic au fost lăsați pe tușă. Ori, prin alăturarea lui Răzvan Sava cu primarul Piedone, candidatul ne arată că a reușit să șunteze filtrul integrității, iar PNL ne arată că toată povestea cu integritatea a fost doar o vrăjeală pentru a separa apele din partid.
O și spun, nu doar o arată. “Nu pot să renunţ la susţinerea unui alegător din sectorul 4'', afirma Răzvan Sava, zilele trecute, referindu-se la Piedone. Nu poate, dar o face. Miile de bucureșteni care și-au plans rudele și prietenii morți în Colectiv sunt alegători in sectorul 4, iar Răzvan Sava renunță la susținerea lor privindu-i în ochi cu tupeu, așa cum a renunțat la susținerea ideii de integritate, promovată de PNL.
Nu e singurul. Și Alina Gorghiu a renunțat la ideea de integritate. Altfel nu se explica o asemenea declaratie: "Am avut o discutie cu Sava si i-am mai explicat o data ce cred eu ca ar trebui sa faca un candidat al PNL, dar nu se pune problema excluderii domnului Sava, nu se pune problema distantarii de candidatul Razvan Sava, il sustinem in continuare. Ce să fac cu Sava, să îl încui în sediu ca să nu iasă în locurile publice din sectorul 4, pe unde merge Piedone? Este major, vaccinat. Nu pot să-l încui în sediul de partid”.
Corect, nu poate. Dar poate face altceva, că na, e președintele celui mai mare partid din România. Își poate aduce aminte că PNL a venit la butoanele Puterii numai după ce morții din Colectiv au măturat PSD de la guvernare. Că Piedone a fost cel mai urât om din București în acele zile. Că poți oricând să refuzi un endorsement, dacă vine de la o persoană cu care nu vrei să te asociezi.
Îl înțeleg și pe Sava, cumva. Sectorul 4 nu i-a halit niciodată pe liberali. Omul e cvasi necunoscut, nu are nici un mesaj mișto, nu cunoaște sectorul, iar fără voturile lui Piedone e mort. Și crede că o se le ia pe toate, uitând să Piedone le obținea cu sacoșa și cu micii, lucruri care acum nu se mai întâmplă. O să rămână și fără voturile PNL, pentru că un om normal la cap, simpatizant PNL, nu poate trece senin peste asocierea dintre Sava și Piedone. Așa spune bunul simț.
Există și o parte bună a acestui comportament sfidător al lui Răzvan Sava. După ce se vor termina alegerile astea, unde Răzvan Sava va iesi pe locul 3, cariera lui politică se va termina. O dată cu asta, vom scăpa și de Piedone și de mirosul de friptură de om din politică. Nu în ultimul rând, PNL va contabiliza pierderi imense, peste tot prin țară unde există oameni indignați că un partid atât de mare susține candidați cu suflete atât de mici.
text aparut pe www.psnews.ro
Este medic veterinar, conduce un Volkswagen cu nr. PH77EVS si poate fi văzut in fiecare weekend vânzând câini la Obor.
Așa, și? Credeți că cele trei legi descrise mai sus se aplică? Bineînțeles că nu. Nenea ăsta înghesuie zeci de animale intr-un portbagaj, și le ține câte 8-10 ore în frig sau in căldură, și nu-l vede nimeni. Nici polițiștii, nici jandarmii, nici polițiștii locali care freacă menta în fiecare weekend la Obor. Nici măcar unul din miile de iubitori de animale de pe Facebook nu-l vede.
Ăsta e. Cu moacă, nu numărul mașinii, cu tot.
Așa zice la radio, nu zic eu. Cică "Ce poate fi mai frumos de 1 martie decât o petrecere grecească la Regina Nopții Păulești (...) cu băutură din belșug". Scuze ca n-am retinut toata reclama, imi este foarte greu sa memorez tampenii crunte.
Am fost cu M sa cumparam martisoare. Asta e, s-au dus vremurile cand le faceam impreuna. Si cand m-a anuntat ca are de luat 18 martisoare pentru profesoare si 15 pentru prietene, am anuntat-o ca anul asta, in premiera, avem buget limitat. Nu de alta, dar sa dai martisoare de peste 200 de lei, cand ai doar 10 ani, mi se pare cam mult.
Am lasat-o sa aleaga, apoi, ce vrea. Dumnezeu sau Dracu', habar n-am, a oprit-o la o taraba. Doua femei, aparent normale. M a ales 18 martisoare de 5 si de 6 lei, iar una dintre femei imi face totalul: 108 lei. N-are cum. Contrar aparentelor, fac calcule, mental, rapid si corect. Cum insa femeia arata foarte sigura pe ea, verific pe telefon. 95 de lei. O anunt. Ea de colo: Nu-nu! A socotit corect. 108!
De la episodul Groupama, imi dau seama ca mi-am cam pierdut rabdarea cu dobitocii si cu cei care vor sa ma insele. Dar m-am abtinut sa le fac, celor doua femei, taraba - morman de vreascuri. M chiar dorea martisoarele alea, plus ca nu fac ca indienii in prezenta ei. Asa ca am platit si am plecat. Zece metri mai incolo, imi trece prin cap sa numar martisoarele. Erau 17, nu 18. Ma intorc la taraba, ocazie cu care aflu, de la M, ca martisoarele cumparate nu aveau nici snurul care le face altceva decat niste brose.
In acel moment, am pus pe seama prostiei micile incidente. Pe urma am facut o socoteala. Fraierind unul din doi clienti cu 5-10 lei, la o medie de 200 de clienti pe zi, timp de 5 zile, cele doua martisoriste FURĂ intre 1-200 si 2.500 de euro. In centrul Ploiestiului sunt 50 de corturi. Fortul total estimat este de peste o suta de mii de euro, pana maine. Daca adaugam si vanzarile de pana pe 8 martie, se sare de 200.000 de euro. Asta, la o estimare pesimista...
Nu-s proaste tipele, nu? Le-am judecat gresit....
Asa ca fiti atenti. Sper ca si baietii de la Fisc sa fie atenti, macar maine. Nu de alta, dar nu vezi, la nici un cort, nici un fel de bon fiscal, acte de provenienta... Targul Martisoarelor este raiul evazionistilor. Si daca marja de furt e de 5% din valoarea vanzarilor (la mine a fost de 10%), inclin sa cred ca martisoristii aia vand, in total, marfa de minim un milion de euro. Evident, bani nefiscalizati. Misto. Si n-am pus florile, unde evaziunea e dubla si garantata prin lege. Asa scrie in Codul Fiscal: "daca vinzi flori, nu platesti niciodata nici un fel de taxe". Trei milioane de euro. Inmultiti cu 42, pentru ca atatea capitale de judet, si-o sa vedeti de ce nu face Romania trei spitale misto, super-dotate, in fiecare an.
7 ani mai târziu, pe youtube
Acum un an, am facut pe Facebook o pagina dedicata unei gropi cat toate zilele, in care eram nevoit sa-mi bag masina in fiecare zi. "Vreau sa ma sinucid cu bitum", suna mesajul care, in cateva ore, a transformat povestea intr-un viral cu ecouri internationale: in Romania, gropile sunt atat de deranjante, incat romanii le fac pagini pe Facebook ca sa atraga atentia autoritatilor.
Am asistat atunci la o reactie cretina a lui Volosevici: a negat amploarea crizei de imagine cateva ore bune. Dupa ce Pro TV, Realitatea, Antena, B1, etc au facut stiri din asta, a asfaltat-o discret.
Incredibil mi se pare ca plomba pusa atunci in groapa rezista si azi. Cred ca e singura plomba de asfalt cu o asemenea durata de viata.
Deci, maine, pe 1 martie, e parastasul de un an al Gropii din Ploiesti.
Ma duc cu flori.
Am fost azi la primar, sa vad daca e atat de tampit incat sa propuna ploiestenilor un boicot la adresa Vodafone, daca astia inchid call-centerul. Si ii spun tampit pentru ca Vodafone inchide SIGUR call-centerul, dar n-a anuntat asta, inca, din doua motive:
- nici un tanar cu calitati reale de comunicator nu se va indrepta spre Vodafone Call-center Ploiesti care reprezinta, de azi incolo, doar un job cu perioada determinata. Cam ca o taraba de mici cu autorizatie doar vara.
- angajatii actuali ai Vodafone, unii dintre ei foarte buni, vor pleca spre alte firme cand le vine lor mai bine, nu cand are Vodafone inlocuitori pregatiti pentru ei.
Si imi place la nebunie ce-am aflat: da, Badescu este atat de tampit! Le-a spus vizitatorilor ca daca lasa orasul fara 500 de locuri de munca, pune afise prin oras cu mesajul "Sunt Iulian Badescu, primarul Ploiestiului, si nu mai folosesc serviciile Vodafone. Voi faceti ce vreti".
Chiar daca o astfel de campanie nu redeschide call-centerul, nu e o veste buna pentru Vodafone. Astia, stiti cum e: o data pe saptamana muta, repara sau instaleaza o antena. Fara suportul autoritatilor, mori cu sculele in duba si cu semnalul tot mai prost, dupa care te parasesc si clientii....
Evident, mesajul lui Badescu nu le-a picat bine deloc celor doi vizitatori: Mihai Tarniceanu, Director Regulatory Affairs, si Florina Tanase, Senior Director - Regulatory, Legal & Corporate Affairs. Care au plecat cam negri la fata.
Cat de tampit e Badescu? E perfect de tampit! Imi place la nebunie. Se baga intr-un razboi deja pierdut, dar o face luand partea cetatenilor lui, si contra unei corporatii care l-ar putea spagui din plin. E ca un rocker beat, care provoaca la bataie 10 manelisti cu ceafa lata. Imi place! Abia astept sa-l ajut cu grafica, printarea si lipirea afiselor.
Tragem linie si obtinem o criza de imagine si de logistica de toata frumusetea pentru Vodafone. Daaaaa! E Craciunul!!!!