"Organizatia mea, PMP sector 1, construita si ea de la zero, a obtinut, la europarlamentare, cel mai bun scor pe tara (14 %, fata de media nationala de 6,2). Mi-am dorit sa castig un mandat de eurodeputat, fiind convins ca experienta si CV-ul meu m-ar ajuta sa reprezint eficient si onorabil Romania. Nu a fost sa fie: plasat pe locul trei (pentru ca primele doua locuri au fost practic rezervate prin dictat), am ratat si acest obiectiv. (...) In acest rezumat nu intra mii de detalii: lovituri interne, nedreptati, abuzuri, umilinte. Nu intra nici tensiunile din PMP, dupa ce Florin Popescu iesise - la un prim scrutin intern - cap de lista, sau pentru cei 100. 000 de euro care mi-au fost ceruti, cu scandaluri si insulte, pentru a fi "tolerat" pe locul 3 (considerat eligibil) (...)"
Așa a scris Baconschi, mă. Pe Facebook, curajosul, nu în zecile de ocazii pe care le-a avut, la tv, să o facă de doi lei pe Elena Udrea. Şi e supărat nevoie mare.
Mor pe sclifosiţii ăştia. Cred că dacă ştiu să poarte un costum, au făcut o facultate şi doi sudori din Mizil i-ar vota oricand, sunt automat cei mai buni pentru orice functie posibila. Asta desi nu sunt. Nu se pregatesc pentru job, nu au relatiile necesare sa convinga pe cineva de ceva, nu aduc bani de acasa pentru o cauza comuna, buna. Nu, nene. Ei vor un post cu care sa dobandeasca putere, pe care sa o exercite in interes propriu.
Baconschi se vaita ca i s-au cerut o suta de mii de euro. Daca eram strategul PMP, ii ceream un milion de euro. Moaca aia de grasun infatuat, privirea aia libidinoasa, discursul ala gol de orice continut - au adus o droaie de nevoturi partidului lui Basescu. Unul ca Baconschi nu are niciodata un electorat al lui. Imagologic, Baconschi este doar o scandura perfect plana, intr-un gard de sute de scanduri identice.
Cat despre tact, intelepciune, pricepere in a simti oameni... e de-a dreptul bou. Va spun si-o poveste adevarata, ca sa vedeti ca nu mint: dupa o conferinta de presa de-a Elenei Udrea, am iesit din cladire impreuna cu cativa membri din PMP cu care ma stiu de ani de zile. Si, cumva, cat si-au asteptat VIP-urile masinile, am ramas doua minute cu Baconschi si cu inca doi ziaristi. Imbecilul ne-a crezut membri PMP si ne-a spus un banc atat de rasist, incat, daca-l inregistram si difuzam povestea, acum Baconschi se vaita ca interlopii lui Udrea vor sa-l bata, pentru ca a distrus campania PMP cu un banc bine plasat.
Cautam azi, prin Ploiesti, un hard extern. Apropo: cum e posibil ca magazinele no-name sa vanda nimicuri de-astea mai scump decat retelele de electro/IT? Nu zic ca intre 220 de lei si 240 de lei e o diferenta atat de mare. Dar este, totusi, o diferenta de 10%, uriasa atunci cand vrei sa traiesti pe o piata dominata de giganti ca Altex, Domo, Flanco.
Nici nu luasem in calcul eMag-ul. Mie, personal, brandul asta mi se pare cel mai ipocrit dintre toate. Nu e normal sa vinzi la acelasi pret cu unul care vinde in 50 de showroom-uri uriase, atata timp cat tu vinzi de pe net. Adica n-ai chirie, becuri, gresie, raft, etc de platit. Intr-o piata normala, eMag ar trebui sa vanda cu 30% mai ieftin decat Altex, de exemplu.
Dar azi am ajuns in Afi, cu showroom-ul ala eMag mic si meschin, si am zis sa vad preturile. 190 de lei un hard extern exact ca la ATX Computer, unde era vreo 230 de lei. L-am luat, si cand m-a trimis emagărul la casierie să plătesc, am vazut casierita, care avea niste sani din seria ... panică-panică!
Nu vreau sa vorbesc despre ei. Daca imi plac sau nu. Daca m-as juca cu ei sau nu. Daca m-am gandit la ceva, cumva, candva. Si asta pentru ca oricum n-am actionat in nici un fel. M-am chinuit sa ma uit in perete, cat am putut...
Dar tot a contat, sa stiti. Oricat ne-am da noi barbatii de loiali [eu sunt], de bine intentionati [da, sunt], de relaxati [clar, sunt], de relaxati la capitolul sex [ :) ], tot ne impresioneaza o pereche de sani enormi. Mai mult ca sigur, de acum incolo, cand o sa mai am de cumparat ceva care se baga in priza, si-o sa fiu in zona AFI, o sa verific preturile si la eMag.
Tot asa cum, atunci cand ma duc la Tres Olivos, ma uit daca e de serviciu bruneta aia cu bustul senzational.
Si la Bricostore, la biroul de credite, e o tipa care-ti rupe capul, vizual vorbind.
Pe aia de la Carrefour, sectorul de tigari, o stiti?
Dar pe aia de la Nero Bianco?
Sau pe Andreea, care a fost la Filicori, pana anul trecut?
Sau blonda din prima serie de angajati ai Sky Club...
Si la firma unui amic e o tipa dementiala.
Nu m-am dat in viata mea la o tipa care vinde, cumpara, sau asigura un serviciu, de pe pozitia mea de client. Nici nu stiu sa agat, in pana mea! Dar tot am in cap o harta cu sanii si fundurile misto ale Ploiestiului. Stiu, nu-mi foloseste la nimic concret. Dar nici nu-mi dauneaza, asa ca....
hartasanilor.ro, bunaciuni.ro - sau altceva de genul asta - ar fi genul de website care ar avea un public numeros, de tip OTV. Stiti voi: nimeni nu recunostea ca se uita la domnu' Dan, dar toata lumea stia ce-a spus aseara.
Stiu, suna misogin si sexist, dar depinde doar de developeri sa nu si fie asa ceva.
Coca-Cola vinde acelasi produs, cu acelasi gust, de dinainte sa ne nastem. Cum a reusit sa faca asta? Pai, intai trebuie spus ca gustul de Coca-Cola este foarte bun. Al doilea motiv: reclamele sunt de senzatie, executate perfect.
Mai sunt produse in piata care sufera de boala Coca-Cola. Printre ele, sunt si produse care nu numai ca au acelasi gust de ani de zile, dar au gustul identic si cu alte produse. Da, vorbesc despre bere.
Berarii romani n-au, din pacate, reclame geniale. O fi vorba de buget, o fi vorba de creativi, o fi vorba de vreun manager prost care aproba reclamele de cacat... Sau poate ca romanii beau un brand de bere si daca acesta are reclame infecte. Cert e ca reclamele la berea romaneasca sunt proaste cu spume.
Bunaoara, uitati-va la ultima reclama Tuborg. Cu tipul ala un pic gras, un pic urat, un pic hipster, un pic loser, care are intr-o zi o revelatie cand intra intr-un bar si devine optimist. Si incepe sa debiteze tampenii:
Sa ma dau la cea mai tare tipa din local? Da! Nu, coane. Nu cu camasa aia in carouri pe tine. Stiu cum e in filmele americane, dar la noi, daca vrei sa agati ceva cu o camasa in carouri pe tine, vei sfarsi prin a te satisface singur, plangand de singuratate, la tine acasa.
Sa-i cer numarul de telefon? Da! Coane, esti cumva tampit? Sau porti camasa aia in carouri pe tine de atata vreme, incat nu mai stii cum se procedeaza? Sa ceri, tam-nesam, numarul de telefon, unei necunoscute, este cea mai simpla metoda de a primi un numar fals. Iar tu, cu camasa aia de cacat, o sa primesti sigur numarul unui tigan de pe Matasari sau al unei babe nimfomane din Vaslui.
Bai frate, si dupa ce se caca ratatul pe el ca o sa faca rahatul praf cu tipa aia, stiti ce face? Dobitocul isi ia o bere, ma. O BERE! Bautura care nu trebuie sa existe in meniul tau cand vrei sa agati. Sa bei bere, la prima intalnire, este ca si cum ai da o basina in speranta ca vei impresiona placut. Arati ca nu faci sport, cum ai arata daca ai bea un fresh. Ca nu esti cu masina, cum ai arata daca ai bea apa plata. Ca nu esti barbat, cum ai arata daca ai bea un vin. Ti-ai luat o bere, bautura care spune despre tine "sunt deprimat, probabil o sa plang, dar sigur o sa ma duc des la baie si o sa-mi miroasa gura a ce scot dintre degetele de la picioare".
Deci te duci intr-un bar, vezi o gagica misto, iti propui sa te dai la ea, si iti iei o bere Tuborg?
Adica, ce? Care e povestea? Sa raspunda agentia de creatie, va rog:
Sigur, povestea arata altfel daca tipul intra intr-un bar, intai bea o bere si apoi prindea curaj sa se dea la o tipa care nu e de nasul lui. Probabil s-a evitat scenariul asta ca sa nu se spuna ca berea Tuborg te face agresiv cu sexul frumos in spatiile publice. Dar asa cum e acum, reclama nu e doar proasta. E anti-Tuborg, in pana mea! Din cauza acestei reclame, mie a ajuns sa-mi fie rusine sa beau berea asta, care-mi placea. O sa ajung sa beau Becks Lemon, ca hipsterii cu tricouri cu mesaje de cacat...
------------------
------------- daca te mananca degetele, comenteaza pe facebook.com/bogdanstoica.ro ----------
Unii/unele arata normal. Asta pana le vezi covorul de coji de seminte din jur. Cei mai misto mi se par astia care formeaza perechi: cat de tampit sa fii ca sa ti se para romantic sa dai de coji de seminte prin gura ei cand o saruti?
Mi s-a mai explicat, cu demograficele pe masa: oamenii sunt amarati, iar semintele sunt desertul pe care si-l permit. Dar de ce nu si-l permit acasa, ci in public? Daca mananca seminte de parliti ce sunt, cum de-si prezinta atat de natural handicapul financiar? De ce nu arunca pe jos, la misto, niste ambalaje de bomboane Raffaello, in baza aceluiasi mecanism psihic care-i face sa-si cumpere replici de iPhone, Nike, Dolce Gabbana? Cum i-a apucat sinceritatea de tip "buna, sunt Ceciliu si sunt sarac", fix cu semintele?
Apropo: cum credeti ca ar reactiona astia din poza, daca, mergand intr-o vizita la ei, as trage niste flegme pe covorul lor din sufragerie? Ar lua gestul meu ca pe un act de discriminare sociala, pe criterii de putere financiara, sau m-ar considera, prozaic, un nesimtit?
Si un sfat pentru bugetarii astia care se vaita ca sunt prost subventionati: prima institutie cu atributii pe mediu/curatenie (DSP, Politia Locala, Politia, Jandarmeria, Garda de Mediu), care o sa dea intr-un weekend 1.000 de amenzi pentru mancat de seminte in spatii publice, o sa dea lovitura. Banii aia vor fi numai bun de furat dupa aia, printr-o licitatie aranjata.